“en de masterclassAward gaat naar Zeeland!”

Awardmaandag 26 augustus 2013 11:20

De Middelburgse Willemien Treurniet is de winnaar van de masterclassAward. Het raadslid van de ChristenUnie won afgelopen zaterdag op de slotmanifestatie van de Masterclass Christelijk-sociaal denken en doen de eerste prijs. De festatie werd georganiseerd door het Opleidingscentrum van de ChristenUnie. “We zijn trots op deze overwinning”, verteld Willemien. “Het is een bijzonder goed idee, dat in Zeeland uitstekend draait”.

De Middelburgse Willemien Treurniet is de winnaar van de masterclassAward. Het raadslid van de ChristenUnie won afgelopen zaterdag op de slotmanifestatie van de Masterclass Christelijk-sociaal denken en doen de eerste prijs. De festatie werd georganiseerd door het Opleidingscentrum van de ChristenUnie. “We zijn trots op deze overwinning”, verteld Willemien. “Het is een bijzonder goed idee, dat in Zeeland uitstekend draait”.

In de strijd voor de masterclassAward moesten cursisten een presentatie houden over een idee wat toepasbaar is in de praktijk. Daarna moest er ook een debat worden gevoerd. Willemien heeft samen met mede-cursist Ineke Schiltkamp een idee gepresenteerd om een groep lokale of regionale actieve mensen samen te brengen en te praten over politieke onderwerpen die niet actueel zijn.

Willemien: “Het is een verademing om af en toe van gedachten te wisselen over iets anders dan de waan van de dag. Als politica merk ik dat ik er scherper door wordt en terug ga naar de basisprincipes. Ik denk dat het goed is om je breder te oriënteren. Je zit zo snel vast in een bepaald patroon.” Vorig jaar is in Zeeland een groep gestart van actieve ChristenUnie-leden die geregeld bij elkaar komen om met elkaar te spreken over de politiek, maar dan niet over actuele onderwerpen.

Reacties op '“en de masterclassAward gaat naar Zeeland!”'