ChristenUnie Middelburg komt met verkiezingsprogramma in gewone taal

Laaggeletterdmaandag 18 december 2017 16:13

Iedereen telt mee, daarom vindt fractievoorzitter en lijsttrekker Willemien Treurniet van de ChristenUniefractie in Middelburg het niet meer dan normaal om een verkiezingsprogramma te maken dat voor iedereen leesbaar is.

De afgelopen periode heeft de ChristenUnie zich in Middelburg sterk gemaakt om meer werk te maken van het bestrijden van laaggeletterdheid, om meer te doen om laaggeletterden te vinden en te helpen om geletterd te worden. Het is dan een logisch gevolg om met een programma te komen wat makkelijk leesbaar is.
Nadat het verkiezingsprogramma door de leden is vastgesteld is Treurniet aan de slag gegaan om dit programma om te schrijven voor laaggeletterden. ‘En dit viel nog niet mee, dan besef je pas dat je automatisch lange zinnen en moeilijke woorden gebruikt.' Gelukkig had zij de fact-sheet van Lezen & Schrijven waarin veel tips en aanwijzingen staan. Het eerste deel van het progamma is inmiddels omgeschreven én - niet onbelangrijk - goedgekeurd door de Zeeuwse taalambassadeurs.

'Met het verkiezingsprogramma in gewone taal kan iedereen weten waar de ChristenUnie voor staat', zegt lijsttrekker Willemien Treurniet.

Reacties op 'ChristenUnie Middelburg komt met verkiezingsprogramma in gewone taal'