Gastvrij Middelburg!

AZC middelburgzaterdag 22 juni 2019 11:55

Begin juni stond met grote koppen in diverse kranten dat Middelburg de overlast van stelende asielzoekers beu is en dat gelukszoekers niet meer welkom zijn in Middelburg. In de Tweede Kamer zijn hier zelfs vragen over gesteld. Als ChristenUniefractie hebben we zorgen over de harde toon van de krantenartikelen, we zoeken toch allemaal het geluk? Vandaar dat we vragen hebben gesteld aan de burgemeester.

Hij geeft aan dat 45% van de vluchtelingen in het AZC in Middelburg uit veilige landen komen, waarbij de landen Marokko, Libie, Algerije en Moldavia worden genoemd. Juist deze groep zorgt voor veel overlast.  Vandaar dat de burgemeester aangegeven heeft om geen vluchtelingen uit veilige landen te willen ontvangen in het AZC Middelburg.

Wij zijn het er natuurlijk mee eens dat overlast bestreden wordt, maar als het met zulke grote woorden gepaard gaat, dan lijden de goeden onder de slechten.  Gelukkig heeft de burgemeester aangegeven positief te staan over de toekomst van het AZC. Laten we met elkaar zorgen dat Middelburg een stad is die omziet naar mensen die hulp nodig hebben en dat Middelburg een gastvrije stad is en blijft.

Willemien Treurniet Middelburg, juni 2019

Reacties op 'Gastvrij Middelburg!'