Hoge nood

126390_0.jpgvrijdag 14 juni 2019 10:53

We kennen het allemaal; je bent in de stad en moet opeens nodig plassen. Gemeente en ondernemers vinden het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. Met de zomer in het vooruitzicht zullen meer mensen Middelburg bezoeken dan gemiddeld. Dat zien we terug in activiteiten zoals de boekenmarkten, festivals en de plantenbakken die de winkelstraten aankleden. Maar wordt er in de binnenstad ook rekening gehouden met de hoge nood van bezoekers?

Het antwoord was tot voor kort  “nee”, want het toilet op het Zusterplein wat door Arduin werd gerund was gesloten.

De ChristenUnie is dan ook blij met de Vereniging Ondernemers Middelburg die er alles aan gedaan hebben om het toilet op het Zusterplein weer in gebruik te nemen, zodat inwoners en toeristen vorige week op Middelburg Volkoren, en natuurlijk ook daarna, weer gebruik konden maken van het toilet op het Zusterplein. Net zo blij zijn wij met Middelburgse ondernemers die hun toilet beschikbaar stellen (uiteraard tegen betaling) zonder dat bezoekers per se iets nuttigen of aanschaffen.

Nu het toilet aan het Zusterplein weer geopend is, kunt u daar ook uw fiets weer parkeren zodat de overlast van geparkeerde fietsen in de binnenstad beperkt wordt.

Laten we samen zorgen dat Middelburg staat voor een stad waar je goed kunt toeven, ook bij hoge nood!

Willemien Treurniet
ChristenUnie