Oekraine-e1645624787306-1000x500-c.jpgwoensdag 02 maart 2022 16:18

ChristenUnie Middelburg roept Middelburgers én het college van burgemeester en wethouders van de gemeente op om gastvrij te zijn en hulp te bieden aan vluchtelingen uit Oekraïne. "Op het moment dat je een stad bent waar de Four Freedoms uit worden gereikt en je bent een 'Shelter City', dan moet je daar een voorbeeld in geven", zegt raadslid Arjan Beekman.

Middelburg is al enkele jaren Shelter City. Een plek waar mensenrechtenverdedigers die worden bedreigd weer even kunnen opladen en in alle rust hun werk kunnen voortzetten. De stad heeft ook vanwege de Four Freedoms Awards een bijzonder band met mensenrechten. Die worden elke twee jaar uitgereikt in Middelburg. "Dat schept verplichtingen. Er zijn mensen in Europa op de vlucht, het is verschrikkelijk. Als je ziet hoe goed de landen rondom Oekraïne mensen opvangen, dan vinden wij dat wij ook ons steentje moeten bijdragen."
Lees verder op Omroep Zeeland

Reacties op 'ChristenUnie Middelburg wil Oekraïners opvangen in noodopvang en bij Zeeuwen thuis: 'Dat is onze plicht''