Jan van Oosten aan het woord (Faam)

inputwoensdag 05 juli 2017 10:34

In vergadering van maart dit jaar mocht ik toetreden tot de gemeenteraad van Middelburg, om tot de verkiezingen in 2018 de periode af te maken van Hans Krabbendam. Best intensief naast een volledige baan inwerken in de dossiers om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Binnen de fractie van de ChristenUnie geldt: “Wijsheid is meer waard dan zilver, inzicht is kostbaarder dan goud”.

De emoties kunnen hoog oplopen in de raad en die emoties hebben al veel geld gekost. De emotie om Middelburg te laten groeien en daarvoor onverstandige grondaankopen te doen. De emotie om het grootste theater te willen hebben op een andere plaats dan de raad heeft besloten en daarom irrationele besluiten doordrukken bij technische problemen. U weet er zelf vast nog een paar te verzinnen.

En het kan nog veel geld gaan kosten. Het niet ontwikkelen van de aangekochte gronden zoals de Trekdijk betekent dat er 7,5 miljoen moet worden afgeschreven. De ChristenUnie heeft tegen de grondaankoop gestemd. Dan zou het gemakkelijk zijn om ook tegen de ontwikkeling te stemmen. Het verlies nemen gaat echter wel uit uw portemonnee. Mijn inzet in de komende periode is om behoedzaam om te gaan met uw geld en goed.

Jan van Oosten
ChristenUnie-Middelburg