Verkeerd bezuinigen

gelddinsdag 21 januari 2014 16:17

De gemeenteraad neemt, voor de vierde keer in deze raadsperiode, een besluit over bezuinigingen. Burgemeester en wethouders hebben verschillende voorstellen hiervoor gedaan, maar dat zullen niet de laatste voorstellen zijn. Binnenkort zal er nog meer bezuinigd moeten worden.

Echte keuzes worden er niet gemaakt door het college. Voor de zoveelste keer wordt de kaasschaafmethode gebruikt en wordt er in kleine mate bezuinigd op het wegenonderhoud en op het groenonderhoud. Er wordt zelfs bezuinigd op de Wet Maatschappelijke Ondersteuning! Het gaat hier om de zorg voor de zwakken in de samenleving. Voor de ChristenUnie zijn deze bezuinigingen niet acceptabel.

Daarnaast keuren wij ook de methode af! Voor zover er wel keuzes worden gemaakt zijn het de verkeerde: de miljoenen zitten niet in de kerstpakketten en de fontein op de Balans.

Het getuigt van weinig creativiteit van het college. Deels begrijpelijk, als je voor de 4e keer moet bezuinigen. Maar het wordt wel echt tijd om te kijken naar de dingen waar het echte geld zit! Voor ons staat met stip op één het Schouwburg project.

De ChristenUnie vindt dat we het over dit project moeten hebben en hier nogmaals goed over moeten nadenken. Er moet gekeken worden waar echt bezuinigd moet en kan worden. Het valt niet te verkopen aan inwoners dat er aan de ene kant bezuinigd moet worden en aan de andere kant een hoop geld over de balk gaat voor één project. Het wordt tijd voor echte keuzes. De tijd van de kaasschaaf is echt voorbij.

Reacties op 'Verkeerd bezuinigen'