De hete aardappel wordt doorgeschoven...

image6.jpgwoensdag 29 mei 2019 08:32

De ChristenUnie is een groot voorstander om de Cleene Hooge te houden zoals het nu is. Geen bebouwing, geen hagen.

In het verleden is er een buffer gemaakt, om het verlies op de Cleene Hooge te kunnen compenseren. Het college geeft aan dat ze dit potje willen gebruiken, maar zeker niet meer. Hieruit maken wij op dat er sowieso gebouwd gaat worden. Dit is wat de ChristenUnie niet wil. Het is toch immer zonde om een stuk groen te bebouwen terwijl er elders wellicht ook ruimte is om deze huizen te bouwen.

Het lijkt mooi dat de bouwplannen op Cleene Hooge door middel van participatie ontwikkelt worden. Maar eerdere ervaringen met participatie op dit vlak waren teleurstellend voor belanghebbenden. Dan lijkt dit een doekje voor het bloeden. ‘Buurtbewoners, Cleene Hooge wordt bebouwd, dat wilt u niet, maar u mag wel meedenken wat er gebouwd gaat worden.’ Tsja.

In de raad van juni wordt de ontwikkelvisie vastgesteld. In deze visie staan diverse opties. In november wordt er een definitief besluit genomen. Wij wachten in spanning af en zullen er alles aan doen om de Cleene Hooge te houden zoals het is.

Reacties op 'De hete aardappel wordt doorgeschoven...'