Pieter Grinwisdonderdag 10 februari 2022 09:44

WALCHEREN – Duurzaamheid staat hoog in het vaandel van de ChristenUnie, ook lokaal hier op Walcheren. Om aandacht te vragen voor lokale klimaat issues hebben we als ChristenUnie Walcheren Pieter Grinwis, Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie (Grinwis P.A. (CU) | Tweede Kamer der Staten-Generaal ) op 12 februari uitgenodigd voor een bezoek aan ons mooie eiland. ‘De gevolgen van de storm Corrie zijn nog zichtbaar langs onze kust’, vertelt Pieter Jan Mersie, lijsttrekker van de CU Vlissingen. ‘We willen dat ook Den Haag zich bewust is van de klimaat issues die wij lokaal hier zien’.

Op zaterdag 12 februari zal Pieter Grinwis eerst een bezoek brengen aan Vlissingen, om 10.00 uur en daarna zal hij om 11 uur op bezoek gaan in Veere. Hij zal in gesprek gaan met de kandidaat raadsleden van de CU Vlissingen op het strand in Vlissingen. In Veere brengt hij een bezoek op de voormalige stortplaats Wielemaker in Koudekerke die inmiddels is veranderd in een lokaal zonnepark. Hij zal daar spreken met initiatiefnemers uit Koudekerke en met Zeeuwind, een professionele coöperatie voor duurzame energie (zie hieronder het programma).

Lijsttrekker van de CU Veere, René Molenaar vertelt: ‘Wij gebruiken dit thema om iets over onze standpunten met betrekking tot duurzaamheid kenbaar te maken. We willen Pieter graag laten zien dat we ook in Zeeland onze bijdrage leveren.’

Pieter Grinwis is woordvoerder duurzaamheid. Zijn motto is: ‘van klimaatdoelen naar klimaatdaden’. Pieter: ‘We moeten niet blijven steken bij discussies of het emissiereductiedoel nu 49, 55 of 60 procent is. Als we niet snel handelen en overgaan op daden, halen we het sowieso niet. We hebben dapperheid nodig in de politiek om echte stappen te zetten.’

Programma:

Vlissingen: 10.00 uur ontvangst in restaurant Panta Rhei, Nollehoofd 1 in Vlissingen
- Welkom door Pieter Jan Mersie, fractievoorzitter ChristenUnie Vlissingen
Diana Korteweg Maris van het Kenniscentrum Kusttoerisme van de HZ geeft een korte uitleg over het recente onderzoek van het Kenniscentrum Kusttoerisme naar de consequenties van zandsuppleties – als vorm van bouwen met de natuur in het kader van kustverdediging.
- Discussie
- 10.45: Einde

Veere: 11.00 uur ontvangst op de zonneweide Braamweg in Koudekerke
- Welkom door Rene Molenaar
- in gesprek met de initiatiefnemers en Zeeuwind
- 11.45: Einde

U bent van harte welkom dit bezoek bij te wonen, graag van tevoren melden bij de lijsttrekker Pieter Jan Mersie: 0653757414 voor Vlissingen en voor Veere René Molenaar: 06 52098487.

Reacties op 'Tweede-Kamerlid Pieter Grinwis (CU) komt naar Walcheren om met de lokale fracties te praten over duurzaamheid'