Seminar "Gelukkig werken!?"

seminarsmaandag 21 maart 2016 09:37

Samen met ChristenUnie, D66, de Zeeuwse Bibliotheek en de Hogeschool Zeeland organiseert GroenLinks een Seminar over werken. Maakt werken gelukkig? Is gelukkig werken economisch haalbaar? Waarom werken we eigenlijk? Moeten we toe naar andere verdienmodellen en werk eerlijk verdelen? De seminar is op 30 maart 2016 De Hoeksteen, Roozenburglaan 22 ,4337 JH Middelburg en u moet van te voren aanmelden via campagnezeeland@gmail.com.

19.00 uur inloop met koffie, tekenen presentielijst

19.30 uur opening door avondvoorzitter, Ron Lubbersen, Zeeuwse Bibliotheek, kort uitleggen wat de avond inhoudt en voorstellen inleider en pitchers.

19.40 uur Inleiding door Prof Ruud Muffels, socioloog/econoom van Tilburg University.

20.00 uur Pitches:

1. Levenslang leren, Paul van Meenen, Tweede Kamerlid D66, portefeuille onderwijs.
  2. Werken om te leven, Hans Feenstra, Algemeen Directeur Orionis Walcheren.
  3. 24-urige werkweek, Frans van de Steen, voormalig directeur Haags Milieucentrum ,zie ook “De Grote Transitie”
  4. Functie voor het leven, Harry de Boer, TNO Healthy Living & Work.

20.25 uur naar zalen voor gespreksgroepen

20.30 uur 4 gesprekgroepen, geleid door gespreksleiders, Femke IJsseldijk, Wim van Goch, Anje Bareman, en Hans Krabbendam. Highlights worden verzameld door studenten Hogeschool Zeeschool.

21.00 uur terug naar grote zaal

21.10 uur Studenten presenteren via scherm highlights vanuit de gespreksgroepen. Reflecties van drie politici, door Paul van Meenen, Tweede Kamerlid D66, Gerwi Temmink, Provinciaal Statenlid GroenLinks en Krijn Hamelink, voormalig fractievoorzitter ChristenUnie Middelburg.

22.00 uur afsluiting met borrel

Nogmaals, u moet van te voren aanmelden via campagnezeeland@gmail.com.

Reacties op 'Seminar "Gelukkig werken!?"'